Круглий стіл за темою:
«Історія менонітів та їх вплив на сьогодення міста Запоріжжя»
у рамках районного історико-філологічного проекту «Історія без меж»
30 листопада 2017 року на базі ЗНВК №90 був проведений круглий стіл за темою: «Історія менонітів та їх вплив на сьогодення міста Запоріжжя» з метою обговорення складних теоретичних історичних проблем. Меноніти у Запоріжжі – це тема, яка має неоднозначне тлумачення, і тому виникає необхідність її аналізу і обґрунтування в різноманітних аспектах: політичних, історичних, економічних, тощо.
Доповідали на круглому столі:
- Мальцева Є.В. учениця 11-А класу, ЗОШ № 23 «Завод сільськогосподарського машинобудування «Лепп і Вальман»
- Трубічина А. учениця 11 класу, ЗНВК №70 з доповіддю: «Історія менонітів та їх вплив на сьогодення міста Запоріжжя»
- Свідлова К.Я. учениця 9-А класу, ЗОШ №80 з доповіддю: “Досвід менонітської громади, як приклад успішної самоорганізації”
- Прокіпець В.О. 11-А клас, ЗНВК №90 з доповіддю: “Doopsgezinde (свідомо хрещені) Олександрівська: головні напрямки діяльності меннонітів”
- Бойко О. учениця 9-Б класу, ЗОШ №97 з доповіддю: “Еміграція німців-менонітів: шлях з українського степу на Схід Росії та у Північну Америку”
- Попова В.О. 8-А клас, ЗОШ№103 з доповіддю: «Прекрасний луг» в Олександрівську.”
- Марков В. О. 11-А клас, Запорізька гімназія №107 з доповіддю: “Особливості системи освіти менонітських колоній XVIII – XIX ст.”
- Матейко Є.І., учениця 11-Б класу, ЗСШ №7
- Смішко М.В., учениця гімназії № 8
- Сімянін К.О., учень 10 класу, ЗОШ №14
- Костенко О.М., учень 9 – А класу, ЗОШ №83
- Білоконь О.О., учениця 11-А класу, ЗОШ №84
- Сидоренко А.М., учениця 9-А класу, ЗОШ №88
На круглому столі «Історія менонітів та їх вплив на сьогодення міста Запоріжжя» обговорили такі питання:
1. Чи був ефективним вплив німців менонітів на розвиток господарства Запорізького краю? Які господарства розвивались і продовжують розвиватись до сьогодення?2. Один український письменник писав про менонітів таке: "І на Січі мудрий німець Картопельку садить, А ви її купуєте…" Хто цей діяч та що він хотів сказати цими словами.
3.Менонітам важко було будувати стосунки з владою через пацифізм, а Росія відома своїм агресивним імперським характером. Як будувалися відносини менонітів і уряду Росії.
4. Яка доля спіткала менонітів в період І Світової війни, новітньої революції та ІІ Світової війни.
5. Яка доля «українських менонітів» в сучасному світі. (Перегляд фільму)
6. Який внесок зробили меноніти у розвиток промисловості Олександрівська другої половини XIX – початку XX ст.?
7. Вплив європейської культури менонітів на освіту в м. Олександрівську.
8. Чому освіта в менонітських колоніях була обов’язковою і для хлопчиків, і для дівчаток, на відміну від місцевого населення?
Усі учні займались цією темою протягом цього учбового року та показали дуже високі знання у цій темі, вміння оригінально мислити та сміливо висловлювати свої думки.
Коментарі
Дописати коментар