Перейти до основного вмісту

Круглий стіл «Історія менонітів з вуст нащадків»



У Комунарському районі діє історичний проект «Історія без меж. Німці-меноніти у Шенвізе.» у рамках якого учні шкіл знайомляться з культурою менонітів.
Меноніти зробили дуже великий вклад у розвиток міста Запоріжжя. Багато відомих усім будівель у Комунарському районі були побудовані менонітами, але за радянських часів данні про них приховувались і саме зараз, за вільних часів, ми можемо підняти цю тему безпечно для себе. Доля менонітів була тяжкою, саме тому зараз залишилось дуже мало нащадків людей, які були засновниками таких виробництв, як завод Леппа і Вальмана, а також завод Коопа і Гількера. завод Гильденбранда і Прісса, завод Бадовського, Мензиса, Кацена. ( теперішній АвтоЗАЗ), паровий млин  Г.А. Нібура (теперішній Loft-млин) та ін.
Учні шкіл Комунарського району у рамках проекту заснованого районним методичним кабінетом писали вірші присвячені менонітам, малювали малюнки та знімали аматорські відео, а також мали змогу зустрітися з нащадками менонітів на круглому столі за темою «Історія менонітів з вуст нащадків» – Хільді Регієр та Дейв Регієр, які приїхали з Канади за підтримки БФ «Менонітський центр». На круглому столі учні задали багато питань, які їх хвилювали впродовж року під час вивчення історії Запоріжжя:
Які освітні пріоритети у сучасної менонітської молоді?
В який країнах менонітські общини є найбільшими?
У розвиток м. Олександрівська меноніти зробили значний вклад, а як Ви розцінюєте
діяльність менонітської громади в Канаді?
Чи готували меноніти позови до суду про відшкодування збитків в радянський час та у період незалежної України?
Чи вважають сучасні меноніти Запоріжжя своєю другою Батьківщиною?
Які найулюбленіші страви у менонітів?

Та у відповідь вони побачили привітних, дружніх співрозмовників, які показали, що дуже цінують період, який їх предки перебували у Олександрівську, дуже люблять українські страви. А також меноніти запросили учнів відвідати Молочанськ, який було засновано у 1804 році менонітами на екскурсію, щоб побачили менонітський спадок на нашій землі.

Наприкінці проекту відбудеться конференція «Відродження пам’яті Шенвізе», де учні представлять свої дослідження та флешмоб на підтримку менонітів.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Визначні дати 2018-2019 навчального року

Вересень 6.09 155 років від дня народження Дмитра Олександровича Граве (1863–1939). Український математик, педагог, організатор науки, академік АН УСРР, почесний член АН СРСР 9 .09 День фізичної культури і спорту.








190 років від дня народження Льва Миколайовича Толстого. Російський письменник, філософ, просвітитель, публіцист, граф, член-кореспондент і почесний академік Петербурзької академії наук, освітній і громадський діяч 27.09 Всесвітній день туризму Всесвітній день моря 28.09 100 років від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського, видатного українського педагога-гуманіста, письменника, директора Павлиської середньої школи.
Методичні матеріали до 100-ліття від дня народженння В.О. Сухомлинського


Василь Сухомлинський 100-ліття від дня народження

«Людина, народжується на світ не для того,
щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний». В. Сухомлинський
Цьогоріч в Україні багато видатних подій. Педагогічна спільнота готується до відзначення 100-літнього ювілею від дня народження видатного українського педагога-гуманіста, ученого зі світовим ім'ям, публіциста, письменника Василя Олександровича Сухомлинського.
Українська та світова педагогічна спільнота високо цінує внесок В.О. Сухомлинського в розвиток освіти і науки. Відомий педагог 23 роки беззмінно працював директором Павлиської середньої школи. В 1948 це була звичайна, пересічна школа. Робота в школі стала найпліднішим періодом його науково-практичної та літературно-публіцистичної діяльності. Звичайну сільську школу він перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості. Школа, на думку Василя Сухомлинського, – це не комора знань, а світоч розуму, святиня і надія, духовна колиска народу, норовл…

Заходи з попередження суїцидальної поведінки

Система роботи з профілактики суїциду має містити 7 компонентів:

1.Психологічна просвіта педагогів, батьків, учнів: ·створення у школі інформаційного куточка з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси і режими роботи спеціалізованих лікарень, психологічних центрів допомоги, інших фахівців; ·проведення у школах психолого-педагогічних семінарів, консиліумів, майстер-класів запрошених фахівців на теми: «Емоційні розлади у дітей та підлітків», «Фактори, що впливають на суїцидальну поведінку підлітка», «Як підняти соціальний статус учня в групі», «Цінність особистості», «Як допомогти дитині при загрозі суїциду?», «Конфлікти між учителями і підлітками», «Вибір адекватних методів педагогічної дії»; ·під час підготовки до педрад проводиться вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, виявлення соціального статусу учнів: лідерів чи відторгнутих; ·проведення індивідуальних консультацій з вчителями і батьками дітей із групи суїцидального ризику; ·організа…