Табір — це не
продовження шкільного освітнього процесу. Це зовсім інший пласт життя дитини.
Це — її відпочинок, сповнений яскравих вражень і гарного настрою. Тому з перших
хвилин табірного життя необхідно показати, що школяра тут оточує інше предметне
середовище, відмінне від того, в якому він перебував протягом навчального року.
Табір із денним
перебуванням дітей — одна з масових форм канікулярного відпочинку в умовах
школи у період літніх канікул. У такому таборі діти снідають, із користю
проводять час удень, обідають (для наймолодших може організовуватися післяобідній
сон).
Не можна стверджувати,
що ця форма відпочинку дітей з'явилася в останнє десятиріччя. У тому чи іншому
вигляді подібні табори існують уже понад півстоліття.
Сьогодні
пришкільні табори на базі освітніх установ відіграють значну роль у структурі
літнього оздоровчого відпочинку в районі.
По-перше, педагоги такого табору мають можливість активно
використовувати в канікулярний час виховні та освітні проекти, що дозволяє
наповнити дозвілля дітей і підлітків різноманітними формами культурно-масової
роботи.
По-друге, наявність у населеному пункті медичних установ
(дільничних амбулаторій, фельдшерсько-акушерських пунктів) сприяє швидкому
вирішенню проблем, пов'язаних зі здоров'ям дітей, а також значній
профілактичній роботі з учнями.
По-третє, пришкільний табір відіграє істотну роль у соціальному
захисті дітей пільгових категорій.
Відповідно до
Закону України «Про організацію літнього відпочинку дітей» (від 04.09.2008), план
роботи табору має включати заходи за такими напрямами:
•
виховання
здорового способу життя;
•
естетичне
виховання;
•
громадсько-патріотичне
і національне виховання;
•
виховно-профілактична
робота;
•
спортивні заходи.
План роботи оздоровчого
табору передбачає взаємодію з медичною установою (проведення оздоровчих
заходів: кисневі коктейлі, лікувальна гімнастика, масаж тощо).
Основними пріоритетами в діяльності психологів і соціальних педагогів в
оздоровчому таборі є створення психологічно комфортного середовища під час
оздоровчої кампанії, психологічна підтримка навчально-виховного процесу в
умовах табору.
Інша інформація за посиланням:
Методичні рекомендації для організації літніх таборів
Коментарі
Дописати коментар