Організація літнього табору

Табір — це не продовження шкільного освітнього процесу. Це зовсім інший пласт життя дитини. Це — її відпочинок, сповнений яскравих вражень і гарного настрою. Тому з перших хвилин табірного життя необхідно показати, що школяра тут оточує інше предметне середовище, відмінне від того, в якому він перебував протягом навчального року.

Табір із денним перебуванням дітей — одна з масових форм канікулярного відпочинку в умовах школи у період літніх канікул. У такому таборі діти снідають, із користю проводять час удень, обідають (для наймолодших може організовуватися післяобідній сон).

Не можна стверджувати, що ця форма відпочинку дітей з'явилася в останнє десятиріччя. У тому чи іншому вигляді подібні табори існують уже понад півстоліття.


Сьогодні пришкільні табори на базі освітніх установ відіграють значну роль у структурі літнього оздоровчого відпочинку в районі.

По-перше,
педагоги такого табору мають можливість активно використовувати в канікулярний час виховні та освітні проекти, що дозволяє наповнити дозвілля дітей і підлітків різноманітними формами культурно-масової роботи.
По-друге, наявність у населеному пункті медичних установ (дільничних амбулаторій, фельдшерсько-акушерських пунктів) сприяє швидкому вирішенню проблем, пов'язаних зі здоров'ям дітей, а також значній профілактичній роботі з учнями.
По-третє, пришкільний табір відіграє істотну роль у соціальному захисті дітей пільгових категорій.

Відповідно до Закону України «Про організацію літнього відпочинку дітей» (від 04.09.2008),
план роботи табору має включати заходи за такими напрямами:
  виховання здорового способу життя;
  естетичне виховання;
  громадсько-патріотичне і національне виховання;
  виховно-профілактична робота;
  спортивні заходи.

План роботи оздоровчого табору передбачає взаємодію з медичною установою (проведення оздоровчих заходів: кисневі коктейлі, лікувальна гімнастика, масаж тощо).

Основними пріоритетами в діяльності психологів і соціальних педагогів в оздоровчому таборі є створення психологічно комфортного середовища під час оздоровчої кампанії, психологічна підтримка навчаль­но-виховного процесу в умовах табору.

Методичні рекомендації для організації літніх таборів

Коментарі