Перейти до основного вмісту

Урок "Амброзія" методичні матеріали

Амброзія полинолиста - небезпечний карантинний бур'ян, шкодочинність якого слід розглядати в двох ракурсах. Перший - вона конкурує з культурними рослинами в агроценозах і перемагає їх. І другий - вона небезпечна для здоров'я людини. У силу цього амброзія заслуговує найпильнішої уваги як з боку державних служб, покликаних контролювати її розповсюдження, комунальних підприємств, установ та організацій усіх форм власності, так і з боку населення, жителів багатоповерхових будинків та власників особистих господарств.

Рослини амброзії продукують хлорогенову кислоту, ефірні масла, якої пригнічують ріст інших рослин, тому осередки амброзії швидко збільшуються і, якщо їх не знищувати, за 3-4 роки від культурних рослин не залишиться і сліду.

Пилок амброзії викликає у людей захворювання - амброзійний поліноз. У людей втрачається працездатність, опухають слизові оболонки верхніх дихальних шляхів і очей, з'являється сльозотеча і нежить, розвивається астма. У пилку амброзії містяться особливі білки, які під час попадання пилкового зерна на слизову оболонку надходять в кров людини. Алергени містяться також в насінні та листі амброзії і можуть викликати у людей дерматити.

Аналізуючи вимоги амброзії до умов зростання, можна сказати, що ці вимоги є екологічними пристосуваннями даного виду, що дозволяють займати йому різні ценози і утворювати на них великі популяції.

У боротьбі з амброзією необхідно сформувати екологічну свідомость у людей та спрямувати його на практичну реалізацію, обмін досвідом в розвитку громадянського суспільства, особистісного розвитку школярів, донесення підростаючому поколінню інформації про екологічний стан суспільства та виховання в молоді любові до рідного краю, природи, готовності до діяльності щодо її охорони, а також привернути увагу різних верст населення, державних органів влади та місцевого самоврядування до проблеми розповсюдження карантинного бур’яна – Амброзії полинолистої в нашому регіоні, як біологічного об’єкту, що спричиняє тяжкі алергічні захворювання людей.


Наш регіон вже в минулому році показав, що найкраще працює у напрямку знищення цієї агресивної рослини. "Запорiзький досвiд боротьби з амброзiєю зацікавив всю Україну" Також існує всеукраїнська карта амброзії Карта де Запоріжжя показано, як ярі борці з карантинною рослиною, як з громадської сторони, так і зі сторони державних підприємств. (червоні крапки - локації амброзії, жовті - очищено держ службами, зелені - громадянами) 
Заходи, які будуть проведені у закладах освіти допоможуть підняти громадський дух та повністю винищити агресивного збудника алергії. Для цього можна спиратися на презентації та статті які викладено у відкритому доступі інтернет :

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Визначні дати 2018-2019 навчального року

Вересень 6.09 155 років від дня народження Дмитра Олександровича Граве (1863–1939). Український математик, педагог, організатор науки, академік АН УСРР, почесний член АН СРСР 9 .09 День фізичної культури і спорту.








190 років від дня народження Льва Миколайовича Толстого. Російський письменник, філософ, просвітитель, публіцист, граф, член-кореспондент і почесний академік Петербурзької академії наук, освітній і громадський діяч 27.09 Всесвітній день туризму Всесвітній день моря 28.09 100 років від дня народження Василя Олександровича Сухомлинського, видатного українського педагога-гуманіста, письменника, директора Павлиської середньої школи.
Методичні матеріали до 100-ліття від дня народженння В.О. Сухомлинського


Василь Сухомлинський 100-ліття від дня народження

«Людина, народжується на світ не для того,
щоб зникнути безвісною пилинкою. Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний». В. Сухомлинський
Цьогоріч в Україні багато видатних подій. Педагогічна спільнота готується до відзначення 100-літнього ювілею від дня народження видатного українського педагога-гуманіста, ученого зі світовим ім'ям, публіциста, письменника Василя Олександровича Сухомлинського.
Українська та світова педагогічна спільнота високо цінує внесок В.О. Сухомлинського в розвиток освіти і науки. Відомий педагог 23 роки беззмінно працював директором Павлиської середньої школи. В 1948 це була звичайна, пересічна школа. Робота в школі стала найпліднішим періодом його науково-практичної та літературно-публіцистичної діяльності. Звичайну сільську школу він перетворив у справжню педагогічну лабораторію, де видобував скарби педагогічної мудрості. Школа, на думку Василя Сухомлинського, – це не комора знань, а світоч розуму, святиня і надія, духовна колиска народу, норовл…

Заходи з попередження суїцидальної поведінки

Система роботи з профілактики суїциду має містити 7 компонентів:

1.Психологічна просвіта педагогів, батьків, учнів: ·створення у школі інформаційного куточка з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси і режими роботи спеціалізованих лікарень, психологічних центрів допомоги, інших фахівців; ·проведення у школах психолого-педагогічних семінарів, консиліумів, майстер-класів запрошених фахівців на теми: «Емоційні розлади у дітей та підлітків», «Фактори, що впливають на суїцидальну поведінку підлітка», «Як підняти соціальний статус учня в групі», «Цінність особистості», «Як допомогти дитині при загрозі суїциду?», «Конфлікти між учителями і підлітками», «Вибір адекватних методів педагогічної дії»; ·під час підготовки до педрад проводиться вивчення психологічного клімату в учнівських колективах, виявлення соціального статусу учнів: лідерів чи відторгнутих; ·проведення індивідуальних консультацій з вчителями і батьками дітей із групи суїцидального ризику; ·організа…